Re: Vraag: aantal rechtop fietsers / ligfietsers in NL?

Theo de Gruiter wrote:

> Ha die Henry,
>
> Volgens mij zijn er nu zo'n 6500 ligfietsen op de Nederlands wegen te
> bespeuren.

Niet dat ik het kan bewijzen, maar ik zou zeggen dat we nu toch wel eens
naar de 10.000 gaan. Een aantal jaren geleden waren de schattingen rond
de 5000. Intussen is er toch een hoop gebeurd en hebben de
ligfietsproducenten aardig wat afgezet. Verder ook heel wat zelfbouw.
Bel anders eens de Liggende Hollander of een andere grote jongen, die
weten vast meer.

> Het aantal fietsen weet ik niet, maar ik denk rond de 16
> miljoen, dus net iets meer fietsen dan mensen!

Dat klopt, er zijn iets meer fietsen dan mensen in Nederland

Groeten,

Danny