Re: fietstrein

>Hallo allemaal,
>Heeft iemand ervaring met ligfietsen (en aanhanger(BOB)) meenemen in een
>buitenlandse trein?
>Uit een folder van de Deutsche Bahn blijkt dat ligfietsen en aanhanger(!)
>mee mogen, maar hoe werkt dat in de praktijk (zijn bepaalde type ligfietsen
>makkelijker mee te nemen dan andere)?
>(Voor iemand die direct enthousiast is geworden dat z'n fiets mee kan: voor
>ligfietsen geldt een dubbel tarief en mogen niet in alle typen trein mee;
>voor aanhangers geldt een enkel tarief)

Ik heb in 1996 mijn Hurri en mijn Bob medegenomen naar Denemarken, in de
trein. Alleen voor de fiets een kaartje gekocht. Geen problemen. Alleen de
terugreis, toen meldde de Deense conducteur dat de Duitse collega wel eens
lastig zou kunnen gaan doen, maar dat bleek niet het geval. Ik zou het
geheel loskoppelen, dan lijkt het alsof het allemaal wat minder ruimte
inneemt.

Ook in september 1997 met de Hurricane, zonder Bob, in de trein naar
Zwitserland geweest, wederom geen problemen, ook geen dubbel tarief. Slaat
ook nergens op, ruimte zat in die Duitse bagagewagons.

We gaan dit jaar weer met de ligfiets in de trein, naar Geneve. Hebben geen
dubbel tarief hoeven betalen. Moet je gewoon niet over beginnen las je je
kaartjes koopt. Die dame of heer aan het loket is meestal geeneens op de
hoogte van het fenomeen ligfiets.

Hurri Zaanini

Als je niet doet wat je doen wilt
en je raakt je dromen kwijt