Re: Verheugt u op de hond! (Over bouviers en zo)

> From:          Harry Mijnsbergen <mynsberg at tref.nl>
> To:            nlhpv <nlhpv at ford.il.fontys.nl>
> Date:          Wed, 20 May 1998 22:55:01 +0200

> Ook ik kom ze wel tegen die "enge" honden, alleen dan fiets ik met mijn
> eigen hond en dan zijn ze nog wat "happiger" dan anders. Vaart minderen,
> eventueel afstappen en achter uit je strot gaan helpt veel beter, komt het
> baasje namelijk ook vaak op af.

En dan bijten ze niet wil je hiermee zeggen? Mij heb je niet
overtuigd. Ik peins er niet over om uit te gaan proberen of fikkie
wel of niet bijt. De loslopende potentieele bijter krijgt eerst
eventueel  klappen en als het gevaar voorbij is dan praat ik
wel met 't baasje.

> Maar een beetje "inbeuken" op een hond, die er niets aan kan doen dat hij
> niet opgevoed is, is wel erg zielig.

Inderdaad! Ik beuk ook liever in op het baasje maar dat schijnt niet
te mogen...

Groeten, Chris.

Chris Teuben, Rekencentrum Rijksuniversiteit Groningen
[We are Micro$oft. Resistance is futile. You will be assimilated.]