Re: Pedalen voor ligfietsen

> From:          M.vdWeijden at riza.rws.minvenw.nl
> Date:          Thu, 29 Jan 98 17:02:42 +0200
> To:            nlhpv at ford.il.fontys.nl
> Subject:       Pedalen voor ligfietsen

~~knip~~
> Ik zit alleen nog met de pedalen, de voeten worden na langere tijd wat
> verkrampt door het constant drukken van je voeten tegen de pedalen: zal ik
> zelf riempjes frutselen of koop ik het SPD-systeem? SPD schijnt op de lange
~~knip~
> Marcel van der Weijden

Hoi Marcel,

Ik heb ondertussen al een stuk of zeven bevestigingen uitgeprobeerd
en evenzovele pedalen omgebouwd etc om toch maar een goede en
elegante oplossing te vinden. SPD's vond ik gewoon te prijzig met in
mijn achterhoofd dezelfde opmerking over de lange afstanden van een
low-racer Die hard. Ik heb van een bevriende mountainbiker een
tandwielset incl dubbele SPD's geleend en was meteen verkocht door de
functionaliteit. Toch bleef de prijs (incl speciale (hinkel)schoenen)
en het lange afstandprobleem een obstakel. Nou had diezelfde
mountainbiker een stel SPD's in zijn schuurtje liggen die hij zelf
waardeloos vond omdat ze door de constructie verticaal gaan hangen,
ideaal voor een ligfiets dus!! Bijkomende voordeel was de standaard
trapperbeugel, waardoor je bij krampneigingen de gelegenheid hebt je
voet los te klikken , het pedaal een tikje geven en je zit
comfortabel op de plek die je zelf verkiest! Ik gebruik er zelf
Shimano sandalen bij (ook nu inderdaad) Het gaat om Shimano pedalen,
type PD-M323 Prijs ongeveer F120,= incl. voetplaatjes die in twee
soorten te krijgen zijn.nl voor enkelvoudig of meervoudig losklikken.

Succes met je zoektocht,

                "STAY AHEAD AND LOVE IT !!!!!"

Boy Bakhuys sends his recumbently greetings.......