Pedalen voor ligfietsen

Beste mensen,

Ik heb sinds een halfjaar de Alligt. Bevalt tot nu toe goed, na die stijve
bukfiets is dit toch wel een openbaring. Geen rugpijn meer bij tegenwind!
Maar ik zit/lig nog wel te denken om een soortement hoofdsteun aan de zitting
te maken. Lijkt me relaxter fietsen op de langere afstanden. Ook kun je op
langere trajecten beter het onderstuur wat meer omhoog plaatsen om te
voorkomen dat je armen te veel 'trekken' en je schouders gaan irriteren. Let
wel: het stuur komt hiermee bij bochten tegen de zitting aan en je bochten
worden daardoor ruimer (in de stad dus het stuur weer lager plaatsen).
Ik zit alleen nog met de pedalen, de voeten worden na langere tijd wat
verkrampt door het constant drukken van je voeten tegen de pedalen: zal ik
zelf riempjes frutselen of koop ik het SPD-systeem? SPD schijnt op de lange
afstand ook weer niet de oplossing te zijn (constant je voeten in de zelfde
hoek levert ook weer verkramping op?). Bovendien houdt je het probleem van
onvoorziene valpartijen als je voeten blijven steken. Wie heeft een handige
oplossing of ervaring hiermee?

Groeten :-)
Marcel van der Weijden