Re: Pedalen voor ligfietsen

>Ik zit alleen nog met de pedalen, de voeten worden na langere tijd wat
>verkrampt door het constant drukken van je voeten tegen de pedalen: zal ik
>zelf riempjes frutselen of koop ik het SPD-systeem? SPD schijnt op de lange
>afstand ook weer niet de oplossing te zijn (constant je voeten in de zelfde
>hoek levert ook weer verkramping op?). Bovendien houdt je het probleem van
>onvoorziene valpartijen als je voeten blijven steken. Wie heeft een handige
>oplossing of ervaring hiermee?

SPD pedalen bevallen mij op mijn ligfiets 'basic flevobike' prima.  Ze zijn
tweezijdig, een kant normaal voor de kleine stukjes in de stad  kratje bier
e.d. Andere kan met plaatjes om te klikken. Verkramping nog nooit last van
gehad.  Bij onvoorziene valpartijen nooit blijven steken, ze staan ook niet
erg strak. (je kan ze stellen). Wel heb ik het idee dat in de winter ik
sneller koude voeten krijgen, ( gebrek aan beweging?) Wat mij betreft een
aanrader.

peter braspenning
http://www.iaf.nl/Users/Pebra
een 'gewone' fiets heet toch echt bukfiets