re: Gezocht: Challenge Cirrus rijders

mpronk schreef:

> Ik heb ontdekt dat bij m'n cirrus een Magura remleiding aan het
> slijten is doordat m'n kettingbuis er langs schuurt. Inmiddels weet ik
> dat dit niet alleen bij mij zo is, maar ook bij iemand anders met een
> cirrus.
>
> Zijn er meer mensen met dit probleem, en zo ja 'wat kan ik er aan
> doen?'

Ik rijdt op een hurri. Daar beschadigen het frame en de kettingbuis
doordat ze langs elkaar schuren. Ik heb isolatie tape op de ketting
gelijder en frame geplakt. Nu beschadigd het isolatie tape, dat ik
vervang als het (bijna) doorgesleten is.

Ik denk dat zo iets ook met de remleidingen mogelijk is. Een andere
mogelijkheid is is om de remkabels te verleggen. Dat heb ik met mijn
(zelfbouw) flevo gedaan nadat ik er achter was gekomen dat een slappe
voorvering en een remkabel aan de onderkant van het frame geen goed idee
is. (Andre, ik weet dat dit probleem niet op productie bikes voorkomt,
het is dus niet nodig dit bericht te corrigeren)

Groetjes,

Toni "Tape en tieribs houden mijn fietsen bij elkaar" Cornelissen