Re: ketting reinigen

Ruud de Cocq wrote:

> Hallo allemaal,
>
> Wie weet er een efficiente en praktische manier om de ketting (of moet ik
> zeggen 3 kettingen) schoon te maken ?
> Is de ketting slijtage bij een ligfiets 3 maal zo langzaam, omdat de lengte
> 3 x zo groot is, of maak  ik hierbij een redenatiefout ?
>
> Groeten, Ruud de Cocq

Huizen, 04.02.98

Met lange kettingen heb ik geen ervaring (Flevo-Bike), maar regelmatig
haal in de hogedrukspuit (80 bar) over de gehele fiets heen.  Daarna de
draaiende delen eventjes inspuiten met bijv. 'TEFLON' en alles is
schoon, blinkt weer, kraakt niet meer en loopt weer heerlijk soepel.
Probleemloos!!!

de GAROETEN!!

Rob