Re: rugleuning/zitje

J Bons schreef:

> <knip>   een tip om eens mee te experimenteren: Zijde. Zijde is een
> stof die van alle textiel
> het beste vocht opneemt. <...> Hoes maken en om de zitting
> spannen.      <knip>

Voor eens en voor altijd: het is de bedoeling dat het (transpiratie-)
vocht zo snel mogelijk van de huid wordt afgevoerd. Als het wordt
geabsorbeerd, is het erg moeilijk om het nog kwijt te raken.

Als iemand er in slaagt een zitje te maken dat goed ventileert (en waar
je geen kou op vat) dan heb ik er minstens de prijs voor over die nu
voor een kunststof of triplex zitje wordt gerekend. Zo zouden we
tenminste nog iets hebben aan de wetenschap.

Groet, Theo Mol.