Re: rugleuning/zitje

> [...] het is de bedoeling dat het (transpiratie-)
> vocht zo snel mogelijk van de huid wordt afgevoerd. [...]

Luiers.

Op TV leren wij dat luiers een hoop vocht kunnen opnemen (honderten
van milliliters, meestal blauw - niet erg realistisch volgens mij) en
van billen afvoeren die vervolgens heerlijk droog blijven. Dat is *de*
aantwoord op de zweetrug!

Soms gebeurd het dat de luier van mijn zoontje iets te vol woordt en
als hij dan op die plek valt, barst hij (de luier). Blijkbar zit er
een soort gel in die de voch opnemt.

Kan zo'n volle luier misschien geregenereert worden? Was wel handig
voor een ligfietszit, maar ook voor ouders ...

Ondanks wij nu een (bijna) perfecte oplossing voor het
zweetrugprobleem hebben gevonden, denk ik dat in ieder geval die
kleding die je aan heeft een grote rol spelt. Ook op de absoluut
perfecte ligfietszit krijg je een natte rug als je een katoen t-shirt
aanheeft.

Groetjes,
Mark.