Re: 1000 km ervaring/optima condor

>Subject:  1000 km ervaring
>
>Ervaringen gevraagd:
>- - Hydro demper,
>- - Verende voorvok.
>Wie heeft ervaring met dit soort onderdelen en dan m.n. de hoeveel
>onderhoud en eventuele problemen met die dingen. Ik vind het belangrijk dat
>zoiets zonder al te veel onderhoud probleemloos blijft functioneren.

Hoi Marc,

Ik rij nu ongeveer een half jaar op mīn Optima Condor rond met voor- en
achtervering. De achtervering van Marzocchi is zeer comfortabel en zo goed
als onderhoudsvrij. De voorvork is ook van Marzocchi en is lucht/olie
gedempt. Deze vraagt echter meer onderhoud, ongeveer 1 maal in de drie
maanden bijpompen en zorgen dat de afsluitring aan de bovenkant goed schoon
blijft om lekkage van lucht te voorkomen. Dit controleer ik elke week. Een
vork met elastomeren-vering is waarschijnlijk net zo goed maar zeker minder
onderhoudsgevoelig.

Groeten,
                Ronald

-- End --