Re: ligfiets verzekeren (Fiets in stukken)

> Verder loop ik eraan te denken het framenummer te wijzigen, om
> zodoende de fiets weer te kunnen verzekeren. ANWB-Unigarant doet dat
> namelijk maximaal voor drie jaar, en hij is ondertussen een dikke 2.5
> jaar op de weg.

Moet een Flevo-racer verzekerd worden? Ik ben de eerste persoon nog
tegen komen die er in een keer, zonder problemen, op kan wegfietsen.
(Hoewel, iemand vertelde mij afgelopen zaterdag dat z'n eerste Flevobike
gestolen was).

Of is het tegen schade bij ongelukken? Hier geld toch het principe: hoe
onveiliger het vervoermiddel, hoe behoedzamer de bestuurder? Een >>2CV kan
toch ook nog verzekerd worden?

> Zijn er ook nog andere verzekeraars die een zelfbouw-ligfiets van
> drie jaar oud willen verzekeren?

Probeer maar eens een splinternieuwe brom-scooter te laten verzekeren. De
kans dat die gestolen wordt of verongelukt lijkt me honderd maal groter.

Als ik verstand had van verzekeren...

Met vriendelijke groet,

Matthijs de Vries