naar de Franse alpen

>Waarde collega-liggers,
>ik ben op zoek naar een snel, comfortabel en niet al te prijzig vervoer
van onszelve en de ligfiets naar de Franse Alpen. Het moet er eindelijk
eens van komen, ik hoop dat juni nog niet al te heet is dan.
>Zondag te Nieuwegein vertelde een man van de NS dat de auto-slaap-express
wel rechtoppers maar geen ligfietsen accepteert. Zou dat ook voor de andere
treindiensten gelden? Hoe zijn de ervaringen met de fietsbus, en welke
onderneming was dat dan (OAD?); wij rijden Hurricanes.
de nazomer van 1997 zeer is bevallen (kijk op http://www.xs4all.nl/~harrens ).

>Gegroet, tabÚ en meer van dat gedoe...
>H at rry-cane

-- End --
Date: Tue, 17 Feb 1998 22:01:18 +0000
From: boy & renee <naxos.bore at net.HCC.nl>
Subject: Re: flevoffbike
Sender: owner-nlhpv at maillist.il.fontys.nl
To: nlhpv at maillist.il.fontys.nl
Comments: Authenticated sender is <cbakhuys at pop5.inter.nl.net>

> From:          "Theo van Soest" <THEO at radcl.ruu.nl>
> To:            nlhpv at ford.il.fontys.nl
> Date:          Wed, 18 Feb 1998 12:24:10 MET-1
> Subject:       Re: flevoffbike

~~knip~~
. In HPV-nieuws van enkele jaren? geleden beschreef iemand een
> idee met spandraden vanaf de as van het voorwiel naar het frame, ongeveer
> dwars op de voorvork. Met deze draden kun je een voorspanning op de vering
> zetten en voorkom je dat de veer te ver uitrekt. Lijkt mij een prima idee.
> Ik heb echter nooit gehoord van ervaringen in praktijk met zo'n systeem.
> Weet jij daar meer van, Andre ?

> Theo van Soest                         Department of Radiotherapy
>                   0                    University Hospital Utrecht
~~knip~~

Beste Theo,

Ik heb pasgeleden voor een Flevobiker twee staaldraden
verwijdert omdat ze door het eindpunt toch klappen veroorzaken
en de bevestigings bouten behoorlijk slijten. Vervolgens heb ik
twee kleine dempertjes gemonteerd, paralel aan de draaicirkel van het
scharnierpunt. Hij rijdt er vrij regelmatig mee over een stuk bospad
en is er zeer tevreden mee( hoewel ik zelf voor een afgeveerde
schokdemper zou kiezen.)

Kosten: F15,esloopt uit een Audi kofferbak, kompleet met
scharnierkogeltjes met M6 schroefdraad. Vier gaatjes van 5,2mm boren,
M6 tap er doorheen, vastdraaien, klaar!

Groetjes,

                "STAY AHEAD AND LOVE IT !!!!!"

Boy Bakhuys sends his recumbently greetings.......