Re: flevobike off the road.

Bart Ruisch schreef:

> [...]
>mooi is dan vanaf de wegenkaart was verwacht. Zo ik ook met mijn Flevobike.
>Indien de paden uitgerust zijn met stenen en kuilen ga ik als een ruiter van
>een zeer wild paard stuiterend van de ene kuil naar de anderen. Vaak is mijn
>stalen ros niet meer in de hand te houden en wordt het lopen. Dit zelfde pad
>is voor een 'normale' rechtop fiets, zij het met enige moeite, te berijden.
>Ik heb het idee dat dit aan de voorvering van de Flevobike ligt welke in dit
>soort situaties eerder tegen dan mee werkt. Welke Flevobike rijder heeft een

Volgens mij ligt het niet zozeer aan de Flevobike, maar gewoon aan de
ligfiets in het algemeen. Wat doe je op een bukfiets als je zo'n pad tegen
komt. Je gaat op je pedalen staan, en vangt zo elke kuil en steen op. Maar
op een ligfiets kan dat niet. Ik heb zelfs dat als ik een beetje stijle
drempel tegen kom ik uit mijn zitje omhoog vlieg, terwijl ik dat op een
bukfiest had opgevangen door even op de pedalen te gaan staan. Op mijn
bukker scheurde ik ook altijd over alle drempels heen zonder enig probleem
maar op mijn ligger rem ik toch even af om niet gelanceerd te worden.

Groetjes

Gerben-Jan -alligt- Boland

-- End --
Date: Wed, 18 Feb 1998 11:16:12 +0100
From: Pytrik Heideman <heidemann at dds.nl>
Subject: Re: vouwligfiets
Sender: owner-nlhpv at maillist.il.fontys.nl
To: nlhpv at ford.il.fontys.nl

At 19:09 17-2-98 +0100, d siepman wrote:
>Beste mailinglisters,
>
>Iedereen die geinteresseerd is in mijn zelfbouw VOUWLIGFIETS, ga maar
>eens naar
>
>http://home.wxs.nl/~dsiepman/vouwfiet.html

ziet er erug leuk uit en ook zo simpel.
Maar volgensmij had je ook je lage racer een vooudig kunnen transformeren.
Scharnierpunt vlak voor je stoeltje, zodat stuur, voorwiel en kettingblad in
je stoeltje liggen, en de verende achterbrug naar voren klappen zoals je nu
ook hebt gedaan.