Re: bike vs fifty fifty

Rene Voorburg (voorburg at xs4all.nl) wrote on 23-02-1998 17:14:

>Echter, op de bike rijd ik ook geregeld met bagage en dat lijkt
>toch sneller te voelen.

Gek, maar ik had dat gevoel ook na een paar maanden op een Hurri gereden
te hebben. Echter, de hurri had een altijd slepende rollerbrake, wat
natuurlijk niet echt in het voordeel werkt.
(waarom blijven ze die (on)dingen toch steeds maar monteren?)

>Dat systeem is toch een stuk eleganter dan die lange kettingen met
>geleidebuisjes en rolletjes (die bovendien na de regen een zachtjes
>maar onelegant slepend/piepend geluid produceerden).

Wat ik echt wel jammer vind aan de
lange-ketting-door-buisjes-en-over-rolletjes is het geluid dat het geheel
maakt. Daar tegenover is de bike bijna geruisloos!

Peter - hoe stiller, hoe fietser.