Re: Accuverlichting

Arjan Wijdeveld schreef:

> Ik heb deze speurtocht net afgesloten en ben uitgekomen op een 6V
> loodaccu
> van 3 Ah en een gewone fiets halogeen koplamp, goed voor ruim 7 uur
> licht.

Zo'n soort accu heb ik ook. Toen ik hem wilde testen was het een hele
tijd wachten voordat het lampje uitging.
Als hij is opgeladen wijst mijn meter netjes 6 volt aan, is dat teveel
voor de kryptonlampjes van de Karwei (Jeroen Bezemer) of Halfords
(Marcel Wijkstra), of houden ze het wel uit bij die spanning?
Trouwens, 7 uur licht heb ik niet nodig maar een kortere tijd meer licht
zou erg welkom zijn. Een tweede lamp erbij kan natuurlijk (ook mooi als
reserve), maar zijn er ook andere oplossingen, bijvoorbeeld uit de
brommerhoek? Die krengen kunnen verschrikkelijk fel schijnen, maar ik
ben bang dat ze op een hogere spanning werken.

Groet, Theo.