achterrem flevoracer

Hallo,

I.v.m. de veiligheid wil ik een achterrem op mijn flevoracer monteren, maar
hij moet wel deelbaar blijven. Daarom zat ik te denken aan V-brakes: die
zijn makkelijk los te halen. Het probleem is dat er op de achtervork al
nokjes zitten voor Magura hydraulische remmen. Als mijn fietsenzaak er
V-brake- nokjes op zou moeten solderen, zouden die Magura-nokjes in de weg
zitten. Zijn er ook adapers van Magura naar V-brake? Voordeel: er hoeft
niet gesoldeerd en opnieuw gespoten te worden. Op de fietsrai heb ik geen
adapters kunen vinden.

Hij lijkt me overigens raadzaam voor Flevobike om voortaan wel standaard
achterremmen op de modellen bike en de racer te bouwen, zie het artikel
over de wettelijke regels omtrent ligfietsen van Ymte Sybrandy in de
HPV-nieuws nr 1. (mijn complimenten voor dit zeer informatieve nummer). Als
het dan V-brakes i.p.v. Magura's zijn, blijven die fietsen ook nog
deelbaar.

Met vriendelijke groet,

Matthijs de Vries