RE: achterrem flevoracer

Mathijs schreef:

> I.v.m. de veiligheid wil ik een achterrem op mijn flevoracer monteren,

Over de veiligheid van een enkele rem op de flevo de volgende anekdote.

Het is mij een keer overkomen toen ik de Waalbrug bij Nijmegen afreed
dat het "lood" van mij remkabel afschoot (Ik had zelf het schroefje niet
genoeg vast gedraaid). Ik kneep mijn rem behoorlijk hard in, dat moet
wel als je met behoorlijke snelheid een brug af komt rijden en je
plotseling een weg moet oversteken.

Ik ben er toen achter gekomen dat de zolen van mijn schoenen een
voldoende remkracht hebben om een noodstop te maken. Ik weet niet of je
met een hogere racer ook goed met je schoenen kunt remmen. De voorrem
vindt ik persoonlijk voldoende.

Toni "remmen zonder handen" Cornelissen

--
Toni Cornelissen       | Niets staat zo interessant
Grenco Besturingsgroep | als een spreuk aan de onderkant
tcornelissen at grenco.nl | toni at dse.nl
(+31)(0)73-6203 186    | http://www.dse.nl/~toni/