Re: achterrem flevoracer

> I.v.m. de veiligheid wil ik een achterrem op mijn flevoracer
monteren, maar
> hij moet wel deelbaar blijven. [...]

De Racer van mij is wel met twee Magura remmen gekocht, maar afgelopen
jaar had ik een lek in de afdichting van de achterremhendel. De lekke
rem wordt kompleet naar Magura gestuurd. Een week later kreeg ik een
volledig nieuwe remsysteem terug, remhendel, slang, remcylinders,
remblokjes, alles, en gratis!

Alleen de slang tussen remhendel en remcylinders is rond een meter te
lang (misschien de juiste lengte voor MTB's), maar... met een
hydraulische systeem is dat helemaal geen probleem! Nu heb ik on der
mijn stoeltje een driefout spiraal remslang liggen.

Voordeel: Als ik hem uit elkaar haal, kan ik een deel van mijn frame
op de grond laten liggen terwijl ik de ander in de auto til. Bijna zo
handig als twee volledig losse delen.

Misschien is dat niet optimaal maar toch handiger en goedkoper dan
nieuwe nokjes laten solderen, spuiten en iedere keer de rem uit elkaar
halen, in elkaar zetten, opnieuw afstellen...

Groetjes,
Mark.