Gaatjes

Hallo ligfietsers

Mijn zelfbouwligfiets is wat laswerk betreft af.
De komende dagen wordt het frame gespoten.
Ik heb alleen nog een vraagje.
Bij andere fietsframes die ik bekeken heb zie je
vaak in de zijkant van de liggende achtervork
een gaatje. Heeft dit een functie, in verband met
roesten van binnenuit?
Is het aan te raden om ook gaatjes te boren in de
vorkbuizen van mijn zelfbouwframe, of kan het maar
beter zo dicht mogelijk zitten. (De uiteinden bij
de lassen zijn met polyester plamuur glad afgewerkt
en daardoor als het goed is ook waterdicht)

Groeten van Niels