Re: achterrem flevoracer

Hoi Mark,

> Alleen de slang tussen remhendel en remcylinders is rond een meter te
> lang (misschien de juiste lengte voor MTB's), maar... met een
> hydraulische systeem is dat helemaal geen probleem! Nu heb ik on der
> mijn stoeltje een driefout spiraal remslang liggen.
> Voordeel: Als ik hem uit elkaar haal, kan ik een deel van mijn frame
> op de grond laten liggen terwijl ik de ander in de auto til. Bijna zo
> handig als twee volledig losse delen.

Bedankt voor je tip m.b.t. de langere remkabel. Ik heb echter het volgende
probleem: als ik mijn fiets binnen wil zetten moet ik twee trappen op, m'n
bike ging nog in een keer. De Racer is echter te lang om hem ineens door
de bochten van het trappenhuis van mijn Amsterdamse woning te krijgen.
Daarom til ik altijd eerst het ene, en dan het andere deel de trap op. Mijn
remkabel zou dus +/- 10 m lang moeten zijn :-)

Ik kan ook nog het achterwiel er af halen i.p.v. de fiets delen. Of ik moet
buiten een afdakje voor mijn Racer gaan timmeren...

Met vriendelijke groet,

Matthijs de Vries