RE: Gaatjes

Niels schreef:

> Bij andere fietsframes die ik bekeken heb zie je
> vaak in de zijkant van de liggende achtervork
> een gaatje. Heeft dit een functie, in verband met
> roesten van binnenuit?

Als je gaat lassen ga je ook de lucht in je vork verwarmen. Zoals je
weet zet heeft warme lucht een groter volume dan koude lucht. Dit
betekent dat die lucht ergens naar toe moet. Als je geen gaatje in je
vork hebt zal die lucht zich op de zwakste plaats naar buiten drukken.
Dat is waar je aan het lassen bent. Het gevolg is een erg lelijke las
(zie mijn zelfbouw flevo).

Je kunt na het lassen die gaatjes ook nog gebruiken om de stroomdraden
van je verlichting door te geleiden.

mvg tc

--
Toni Cornelissen       | Niets staat zo interessant
Grenco Besturingsgroep | als een spreuk aan de onderkant
tcornelissen at grenco.nl | toni at dse.nl
(+31)(0)73-6203 186    | http://www.dse.nl/~toni/