Ervaringen met de Optima Baron

Ik ben aan het shoppen voor een nieuwe fiets. Mijn oog is met name gevallen
op de Baron van Optima.
Wie heeft ervaringen met deze fiets. Ik heb speciaal de volgende vragen;
 - wat heeft de voorkeur de kettinggeleiding over het voorwiel of
rechtstreeks langs het voorwiel ?
 - in welke mate is het niet geveerd zijn van de fiets een probleem ?
 - wat is de snelheidsverhouding ten opzichte van een M5 streetlegal en een
Alleweder ?
 - zijn verkeersdrempels goed te nemen met de fiets ?
 - zijn dubbel draaipunt remmen voldoende of is Magura het minimum ?

Alvast bedankt,

Mark - nu weer zonder ligfiets - Klaver