Re: Ervaringen vering en kettingloop

Deze vragen had ik ook, want ik ben ook begonnen aan lage lage fiets

>Ik heb speciaal de volgende vragen;
>
>In de stad/routes met veel korte, scherpe bochten: bovenlangs.
>In de polder/platteland, rechte wegen: langs voorwiel
>Ik heb een zelfbouw lage racer en heb de ketting langs voorwiel. Gaat
>prima, staat mooi, is sneller. Ik rij er regelmatig mee in de stad.

>Door lange wielbasis al enige vering. Maar het is wel lekker, een
>geveerde achtervork.

ik wil voor mijn eventueel geveerde achterbrug als draaipunt een oude trapas
voor spieloos crancstel gebruiken en dan de achterbrug deelbaar laten, zodat
je links en rechts met een poelietrekker kunt verwijderen. Ik vraag me
echter af of een gewone achterbrug van een gewone fiets stijf genoeg is
zonder brace, of dat de torsie krachten dan te groot zijn?

In hoeverre is voorvering aan te raden op een lage racer, zelf denk ik
nogsteeds aan schommelarm vering van een vespa

Pytrik Heideman