veeeeeeel te zwaar

>Wat is veeeeeeeeel te zwaar??

Dat is ongeveer de helft te zwaar. Omdat ik nog niet al te ervaren was in hardsolderen heb ik
voor een A frame gekozen. Dat wil zeggen twee framebalken van 4*2 cm die vanaf het bracket
vooraan tot aan beide zijden van de achteras lopen. Per balkje is dat een omtrek van 12
centimeter, samen 24. Mijn eerste plan was een 4*4 buis met achteraan een vertakking. Dan
zou ik ongeveer 2/3 van de lengte een omtrek van 16 ipv 24 cm hebben, de achtervork zou dan
even zwaar blijven (een gewichtsbesparing van ongeveer 23%). Ook had ik liever staal van
1.5 mm gebruikt ipv 2mm. Dat zou nog eens 25% gewichtsbesparing zijn, in totaal zou het
frame dus 48% lichter kunnen zijn.

Groeten, Jan Peter