Re: Magura remblokken

> Ik heb gezien dat er voor de magura hydraulische velgremmen twee soorten
> remblokken in de handel zijn:
>
> A: blokken die ongeveer even groot zijn als de rem zelf.
>
> B: blokken die langer zijn, en dus aan beide zijden van de rem ongeveer 5
> mm
>      uitsteken. Deze hebben dus een groter oppervlak waarmee geremd wordt.
>
> Nu de hamvraag: Wat is hiervoor de achterliggende gedachte, zijn er
> specifieke
> toepassingen voor beide modellen, heeft het één voordelen t.o.v. het andere
> ?
> [...]

De smalle zijn de oude remblokken de breede zijn later gekomen.
Waarom de smalle nog gemaakt en geleverd worden snap ik ook niet wij
gebruiken al bijna 2 jaar alleen de breede, gaan langer mee en remmen
vooral bij regen een beetje beter. er zijn ook nog speciale koolstop
blokjes voor de magura remmen leverbaar (groen en rood) voor stalen en
aluminium velgen, deze remmen nog beter bij regen.

Groeten Andre Vrielink
Flevobike