Voorrem op lage racer

>( - zijn dubbel draaipunt remmen voldoende of is Magura het minimum ?)
>Raceremmen zijn voorlopig wel voldoende, ik heb nog geen noodstop hoeven
>maken.

Toch even een nuancering. Door de kettingloop van een lage racer langs het
voorwiel komt je goed gesmeerde ketting langs de velg. Daarmee wordt de velg
nogal snel vet/olieachtig en neemt de remkracht op het voorwiel drastisch
af. Mijn racerem voor heeft dan ook wat minder stopkracht, maar kan wegens
de benodigde beenruimte niet vervangen worden door iets krachtigers. Dus
altijd ook een goede achterrem monteren (cantilever remmen zijn prima,
Magura beter)! Verder helpen goede remblokken voor ook, ik monteer Aztec
koolstop in plaats van standaard Shimano.

Groeten, Arjan

P.S. Heeft iemand een reaktie op mijn volgende stelling?

V- brakes zijn cantilever remmen, dus met centrale optrek
L- brakes zijn die nieuwe side-pull remmen op ATB's.

In de discussies worden L-brakes nogal eens voor V-brake of cantilever
uitgemaakt. Omdat de plaats waar de keernok gemonteerd is verschilt (en
misschien ook wel van de framenokken) vind ik dit nogal verwarrend.