Re: Ervaringen met de Optima Baron

> Date: Tue, 03 Mar 1998 12:06:00 +0100
> From: "Klaver  M.G." <KLAVER at automotive.polynorm.nl>
> Subject: Ervaringen met de Optima Baron
>
> Ik ben aan het shoppen voor een nieuwe fiets. Mijn oog is met name gevallen
> op de Baron van Optima.
> Wie heeft ervaringen met deze fiets. Ik heb speciaal de volgende vragen;

De andere replieken spreken voor zich: de Driesfiets is een aanrader.
Ik rij zelf al een jaar of 3-4 met Baron frames en ben er heel blij mee.
Ik heb alleen bij deze vraag een aanvulling:

>  - wat heeft de voorkeur de kettinggeleiding over het voorwiel of
> rechtstreeks langs het voorwiel ?

Kettinggeleiding bovenlangs is belangrijk bij een triple cranckstel,
voor haarspeldbochten bergopwaarts, en voor rijden met een aanhanger
(makkelijker achteruitparkeren). Gebruik daarbij geen glijblokjes voor
de retourgaande ketting, die slijten te hard. Ik ga ze nu zelf vervangen
door derailleurwieltjes of rolletjes. Als je geen aanhanger hebt en niet
te zware hellingen rijdt kun je net zo goed een duplo cranckstel
monteren en de ketting langs 't voorwiel laten lopen.

Laat Dries wel het frame geschikt maken voor een omgeleide ketting en
een bagagedrager, want een Driesfiets is pas op z'n best als je met een
bonk bagage achterop door de bergen scheurt.

Hoi!

Ben.