Re: nlhpv-digest V1 #304

On Sat, 7 Mar 1998 02:00:07 +0100, nlhpv-digest wrote:

>Date: Fri, 06 Mar 1998 21:05:30 +0100
>From: "E.M. Snel" <snelem at pi.net>
>Subject: snellere flevo racer
>
>Beste mensen,
>
>Na ongeveer 2 maanden heb ik mijn racer goed onder controle en kan er
>lekker snel op fietsen. Een genot.
>Snelheidsmonster als ik ben, wil ik er nu wel meer uit gaan halen. Wie
>heeft goede tips (afgezien van trainen...) voor hogere snelheid? Zelf
>dacht ik bijvoorbeeld aan een iets kleiner achterwiel, waardoor je nog
>iets lager zakt.

Het vervangen van het rubberblok door een hydroveer heeft mij een
aardige snelheidsverbetering opgeleverd. Ik durf nu veel harder over
hobbels te rijden, en ook mijn gemiddelde snelheid is (weer) een
stukje hoger: bukfiets 19; flevo-racer met rubber 22; nu met hydro
24.
Deze snelheid gaat over een afstand van 12.5 km, inclusief enkele
bruggen, dijkjes, viadukten en stoplichten. (alles behalve stops van
meer dan 3 seconden)

Greetings from

		Jeroen T. Bezemer

				Sliedrecht, Holland.