Re: snellere flevo racer

----------
> Van: E.M. Snel <snelem at pi.net>
> Aan: ligfiets <nlhpv at ford.il.fontys.nl>
> Onderwerp: snellere flevo racer
> Datum: vrijdag 6 maart 1998 21:05

> Wie
heeft goede tips (afgezien van trainen...) voor hogere snelheid?
> Zelf
> dacht ik bijvoorbeeld aan een iets kleiner achterwiel, waardoor je nog
> iets lager zakt.

Let er wel op, dat als je je achterwiel laat zakken, je stuurgeometrie
(naloop!) zodanig verandert, dat de fiets bij hogere snelheden alleen nog
maar rechtdoor wil. Dit heb ik gehoord van iemand die een z.g. Trike-vering
onder z'n Racer had gemonteerd.

M.b.t. verlagen van de luchtweerstand: ik zat voor mijn Racer te denken aan
dichte wielen met de wieldoekjes van Flevobike (kost F 120,- rondom), of
aerovelgen + spaken (duurder), of een stroomlijnpunt, zelf maken van hout
of glasvezel (zie de lage racers van Danny Siepman en Nol Twigt) of tegen
betaling laten maken door een kennis die daar handig in is.

Met vriendelijke groet,

Matthijs de Vries