Re: snellere flevo racer

E.M. Snel wrote:

> Beste mensen,
>
> Na ongeveer 2 maanden heb ik mijn racer goed onder controle en kan er
> lekker snel op fietsen. Een genot.
> Snelheidsmonster als ik ben, wil ik er nu wel meer uit gaan halen. Wie
> heeft goede tips (afgezien van trainen...) voor hogere snelheid? Zelf
> dacht ik bijvoorbeeld aan een iets kleiner achterwiel, waardoor je nog
> iets lager zakt.
>
> Erik Snel

Ik zou eens nadenken over SPD pedalen. Dit levert een betere controle,
een hogere snelheid en een nieuwe uitdaging op (op een flevo racer in
ieder geval). Deze tip vergt wel enige training voordat je er het
maximale uithaalt, maar de voordelen zijn niet mals. Zelf rij ik veel
met een flevobike in de stad en met deze pedalen kan ik ook veel harder
optrekken dan zonder. Het is zelf zo dat ik zonder de juiste schoenen
minder prettig fiets. Het is waarschijnlijk wel een goed idee om de
eerste paar keer de fietskar maar thuis te laten :)

Groeten Sander