snellere flevo racer

-- BEGIN included message

> Wie
> heeft goede tips (afgezien van trainen...) voor hogere snelheid?
> nog
>
> Let er wel op, dat als je je achterwiel laat zakken, je stuurgeometrie
>
> (naloop!) zodanig verandert, dat de fiets bij hogere snelheden alleen
> nog
> maar rechtdoor wil. Dit heb ik gehoord van iemand die een z.g.
> Trike-vering
> onder z'n Racer had gemonteerd.

Bedankt voor de waarschuwing. Het verbaast me wel, omdat de hoeken
waaronder het sturen functioneert niet veranderen (wat bij het rijden in
de hoge/lage stand wel het geval is). Ik zal maar eens proberen met een
iets kleiner wiel.

> M.b.t. verlagen van de luchtweerstand: ik zat voor mijn Racer te
> denken aan
> dichte wielen met de wieldoekjes van Flevobike (kost F 120,- rondom),
> of
> aerovelgen + spaken (duurder), of een stroomlijnpunt, zelf maken van
> hout
> of glasvezel (zie de lage racers van Danny Siepman en Nol Twigt) of
> tegen

Zijn er van deze heren sites die ik kan bekijken? Of gegevens specifiek
voor de Flevo Racer? En hoe gedraagt de Flevo Racer met stroomlijnpunt
zich bij hardere zijwind?

> betaling laten maken door een kennis die daar handig in is.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Matthijs de Vries

-- END included message