Re: ligfiets en hond

> From:          Eric Gulikers <eric.gulikers at tip.nl>

> Subject:       ligfiets en hond

>. Mijn ligfiets heeft echter de
> bekende werking van de rode lap op een stier. Het dier (Collie/"Lassie")
> komt in een sprint op me af, springt op en maakt happende bewegingen.

Hoi Erik,

Je zou het echt eens moeten (durven) proberen, alle dazzers,
trompetters en watergeuzen ten spijt,
Zorg dat je rustig , zonder heftige, maaiende of wat dan ook voor
bewegingen die niet voor het fietsen of het stoppen daarvan nodig
zijn, stil komt te staan, dan heel belangrijk!! Kijk het beest niet
aan, of hoogstens er over heen en laat je handen rustig naast je
lichaam of fiets hangen. Niet schrikken als je niets meer hoort, maar
wel een natte neus aan je hand voelt snuffelen.

Dit hoef je maar eenmaal te doen en je zult er geen last meer van
hebben. Voor de mensen die die plotselinge stilte niet vertrouwen,
praat gerust naar het dier en nodig hem/haar zelfs uit om even kennis
te maken, dat helpt echt!! De hond is angstiger dan jij en jij zult
hem eigenlijk gerust moeten stellen en niet alleen maar in zo'n
bedreigende houding aan moeten komen sjezen en dan weer weg zonder
even gezellig een kletspraatje te houden!

Ik weet niet waar je woont, maar ik geef je graag een demonstratie
met jouw hond voordat al die verdedigingstaktieken ontaarden in de
montage van een 200-tands voortandwielzaagblad tbv de
spreekwoordelijke kopjes kleiner......

Groetjes en een leuke toekomstige blije begroetingsblaffer toegewenst

                "STAY AHEAD AND LOVE IT !!!!!"

Boy Bakhuys sends his recumbently greetings.......