Snelheid

Als je door wat digest heen bladert kom je -ook nu weer- altijd
dat  gekakel over snelheid en zo tegen. Als iemand mij naar de
voordelen  van m'n ligfiets vraagt, noem ik altijd eerst de
comfortwinst en dan pas (tweeds - drieds heette dat op de lagere
school) de toegenomen snelheid en de toegenomen veiligheid.

Maar ik moet met de billen bloot en beken dat ik toch een
interessante vraag vind wat maximum snelheden zijn  die ooit zijn
gehaald op een ligfiets. Ik wil graag onderescheid maken: (1)max
snelheid bepakt en (2)max snelheid met vakantiebepakking.

Wie biedt?
Categorie (1) heb ik geen 'ervaring' in, cat (2) zal ik wel iets
doorgeven als ik iets van anderen heb gehoord...

Ben benieuwd.

Andre de Boer.