ligfiets en hond

Ik fiets dagelijks door weilanden. Ergens op mijn route kom ik, nabij
een boerenerf, een hond tegen die alleraardigst op rechtop fietsers
reageert (of eigenlijk: niet reageert). Mijn ligfiets heeft echter de
bekende werking van de rode lap op een stier. Het dier (Collie/"Lassie")
komt in een sprint op me af, springt op en maakt happende bewegingen. Ik
kan zelf wel enkele oplossingen bedenken maar ik vertik het om
bijvoorbeeld om te fietsen. Wie heeft ook zo'n ervaring en vooral: wie
heeft een goede oplossing?

Eric - man bijt hond - Gulikers