Re: Challenge Hurricane

At 06:33 PM 3/6/98 +0100, you wrote:
>Je zou eens kunnen kijken op ligfiets.net daar is sinds kort de pagina
>De Challenge heeft een bovenstuur dat in hoogte verstelbaar is waardoor
>je het op je buik kunt leggen als je lang rechtdoor gaat en voor korte
>bochten (stadwerk) houdt je hem iets hoger. Terwijl de racer gestuurd
>moet worden met je benen, en dat is zeker in het begin erg lastig.
>later schijnt het te wennen, je kunt er- in tegenstelling tot de Hurri.-
>zelfs zonder je handen te gebruiken, mee fietsen, aangezien die alleen
>maar dienen om de enkele voorrem mee te bedienen.
>Groeten ,

> [...]

Hoi,

Martijn schreef dat je met de Hurri niet met losse handen zou kunnen rijden.
Mijn ervaringen zijn echter anders. Wanneer je het bovenstuur wat vaster zet
(zodanig dat het nog wel kan scharnieren, maar wel op een bepaalde stand
blijft staan) is er best met losse handen mee te rijden. Het voordeel van
rijden met losse handen op een fiets met bovenstuur is alleen niet zo groot
als op één met onderstuur (kaartlezen, appeltje schillen, etc) omdat het
stuur steeds in de weg blijft zitten.
Wat betreft de keus tussen de Hurri en de Flevo-racer: Ik vindt de Hurri een
fantastische fiets die je voor alles kan gebruiken. Met de racer kan ik nog
steeds niet goed uit de voeten door zijn stuureigenschappen/geometrie. Het
voordeel van een racer is dat hij in het stadsverkeer wat hoger is (zien en
gezien worden). Voor mij was dat ook het argument om te kiezen voor een
Cirrus i.p.v. een Hurri.

Groeten, Theo, die ook geen spreuk kan verzinnen, de Gruiter

Theo de Gruiter                      t.j.d.degruiter at student.utwente.nl
Booggang 27                          tel.: 074-2433613
7552 JX  HENGELO (Ov.)   of overdag: (053-489)3285

6 & 7 juni: 2e internationale ligfietsweekend, Cycle Vision '98
Kijk voor meer info op http://www.ligfiets.net/cv98/