Biopace kettingbladen

Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe M5 20/28. Tot mijn verbazing bleek deze te
zijn uitgerust met Shimano Biopace (ovale) kettingbladen (28 en 38
tands). Er gaan nogal wat geruchten rond over de zin en onzin van dit
soort kettingbladen en de vermeende problemen met knieen. Ik heb al
aardig wat gefietst en nog geen last gehad hoewel ik die op mijn
bukfiets wel vaak had.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort kettingbladen?
Groeten, Henk - zonder zadelpijn - Deuling