hydro veer element

Durf te knipppen!!!!

>Het vervangen van het rubberblok door een hydroveer heeft mij een
>aardige snelheidsverbetering opgeleverd. Ik durf nu veel harder over
>hobbels te rijden, en ook mijn gemiddelde snelheid is (weer) een
>stukje hoger: bukfiets 19; flevo-racer met rubber 22; nu met hydro
>24.

De lange reply's worden wat vervelend na drie of meer 'rebounds'.
Toen ik informeerde naar de Flevo Racer en de mogelijkheid om een
hydraulisch gedempte veer/schokbreker te monteren op de Flevo-Racer heeft
Andre Vrielink van Flevobike mij gewaarschuwd over een mogelijk sterk
afwijkend stuurgedrag na afloop van de aanpassing. Zover ik kan zien is er
ook onvoldoende ruimte om zo'n veer/demper op de achtervork aan te brengen,
of het moet 'naast' het wiel (dus met een aangesoldeerde nok aan
bijvoorbeeld de zijkant van de vork. Hebben al meer mensen deze ingreep
gedaan en wat vindt jij ervan Andre?

Groeten, Arjan