V-brakes - remblokken

From: Marc Dirkx at RIVM on 03/09/98 11:36 AM

To:   nlhpv at maillist.il.fontys.nl
cc:
Subject:  V-brakes - remblokken

Beste liggers en niet-liggers,

De orginele shimano remblokjes (V-brakes) op het achterwiel hadden het na
900 km wel gehad. Nu na wederom zo'n 900 km zijn ze alweer beginnen ze
(ditmaal Aztec) alweer behoorlijk af te slijten. Heeft iemand ervaring met
andere remblokken die langer meegaan. Op mijn voorwiel gaan de blokjes wat
langer mee. Ik denk dat dit komt omdat deze wat minder spatwater opvangen.
Ik gebruik de fiets vrijwel elke dag en vooral afgelopen week (veel
nattigheid) zie je ze zowat slijten. Daarnaast heb ik het gevoel dat mijn
rij/rem-verhouding relatief gunstig is. Ik bedoel: ik hoef relatief weinig
te remmen gezien de afstand die ik dagelijks overbrug.

Marc

     O          __O         O