Re: ligfiets en hond

At 10:44 PM 3/8/98 -0800, Eric Gulikers wrote:
>Ik fiets dagelijks door weilanden. Ergens op mijn route kom ik, nabij
>een boerenerf, een hond tegen die alleraardigst op rechtop fietsers
>reageert (of eigenlijk: niet reageert). Mijn ligfiets heeft echter de
>bekende werking van de rode lap op een stier. Het dier (Collie/"Lassie")
>komt in een sprint op me af, springt op en maakt happende bewegingen. Ik
>kan zelf wel enkele oplossingen bedenken maar ik vertik het om
>bijvoorbeeld om te fietsen. Wie heeft ook zo'n ervaring en vooral: wie
>heeft een goede oplossing?
>

>Eric - man bijt hond - Gulikers

Overall: vriendjes worden. Die hond is bang voor alles wat hij niet kent en
springt dus in de verdedigingsstand. Dus:
- Kennismaken: elke keer stoppen, afstappen en die hond aanhalen (als je
tenminste zeker weet dat hij niet van het type is dat dan meteen je
rechterarm er af bijt).
- Stukjes worst meenemen en naar hem toegooien. Na een keer of vijf zal hij
je vriendelijk begroeten.

Werkt dit niet, dan:
- De zesde keer valium in de worst verstoppen.
- Fiets insmeren met berenvet (het onbevestigde verhaal gaat dat iedere
hond daar bagger voor schijt).