Re: Ervaringen vering en kettingloop

Pytrik schreef:
>ik wil voor mijn eventueel geveerde achterbrug als draaipunt een oude trapas
>voor spieloos crancstel gebruiken

Heb ik ook ooit, eens aan gedacht, maar ik werd erop gewezen dat de grove
lagers in een trapstel niet zo geschikt zijn voor de korte en locale
trillingen van (achter)vering. Voor vering kun je beter glijlagers (= groot
oppervlak) of kogellager met veel (kleine) kogeltjes (= minder snel putjes)
gebruiken. Zegt men.

Marcel.

/`|,\  Marcel Wijkstra         marcel at lostcity.nl
\ | /  Lost Boys interactive       +31-20-4203371