Magura remblokjes schuren

Dag,

Sinds vandaag rijdt ik op mijn Flevobike met twee Magura remmen. Nog
bedankt voor de adviezen trouwens om de kabel voor het achterwiel
_niet_ in te korten.

Wat mij vanmorgen opviel, was dat de achterrem (nieuwe) bij het
remmen bijna geen geluid maakt en remt als een beer. De voorrem remt
veel minder goed (de blokjes zien er wel goed uit), en de blokjes
maken een schurend geluid op het wiel. Nou rem ik niet veel en was
het me eerder niet zo opgevallen, tot vandaag dan.

Heb ik verkeerde blokjes gekocht (mijn fietsenmaker verkocht ze mij
voor alu-types) of is er iets anders aan de hand?

Dank voor jullie tijd.
--
 Wilbert Scheer, webmaster at ligfiets.net | buzzer: 06-65337166