Re: snellere flevo racer

> Bedankt voor de waarschuwing. Het verbaast me wel, omdat de hoeken
> waaronder het sturen functioneert niet veranderen (wat bij het rijden in
> de hoge/lage stand wel het geval is). Ik zal maar eens proberen met een
> iets kleiner wiel.

Als het frame meer achterover helt, wordt de hoek van de stuur-as t.o.v. de
horizon kleiner.

> Of gegevens specifiek voor de Flevo Racer? En hoe gedraagt de Flevo Racer
met stroomlijnpunt
> zich bij hardere zijwind?

Weet ik niet. Voor zover ik weet rijden er nog geen Flevo-Racers met een
stroomlijnpunt rond. Wat wel gezegd kan worden over een Racer bij harde
zijwind, is dat je behoorlijke buikspieren kweekt om hem in toom te houden:
je moet met die spieren het hele voorframe + je eigen benen tegen de wind
indrukken om rechtdoor te blijven rijden. Daar heb ik gisteren met die
storm nog flink mee zitten worstelen.

Met vriendelijke groet,

Matthijs de Vries