Re: Re: Magura remblokjes schuren

> Hallo Wilbert,
>
> Een waarschuwing is op zijn plaats! Schurende remblokjes zijn
---knip---
> Remedie: Desbetreffende zuiger (laten) demonteren en eventuele
> ongerechtigheid verwijderen dan wel oplossen. Een getordeerd
> O-ringetje altijd vervangen.

De remcylinders van Magura zijn niet te demonteren, vervangen of
repareren zonder ze te slopen.
Er wordt door Wilbert een ander prebleem bedoeld, niet dat de
remcylinders scheuren maar dat de remblokjes scheuren. Het probleem ligt
hier waarschijnlijk gewoon en alleen aan de blokjes.
Als de blokjes grijs van kleur zijn dan zijn ze voor stalen velgen zijn
ze zwart dan zijn ze voor aluminium velgen.

> Ovrigings zijn piepende remmen vaak op te lossen door tussen remblok
> en zuigertje wat kopervet te smeren, LET WEL:
> ALLEEN KOPERVET is hiervoor geschikt en wel zo weinig dat het
> remblokje net niet blijft plakken waneer je het op zijn kop houdt.
> (vaak is een likje vet gratis bij een garage bedrijf)

Dit werkt helaas niet bij Magura's of bij Sachs Schijfremmen.
Het is een oplossing die bij auto's inderdaad vaak blijkt te werken.

Groeten Andre Vrielink