Re: nlhpv-digest V1 #307

> Is voor- of naloop niet belangrijk bij _achterwielaandrijving_?
>
> In zoverre ik het begrijp: Als de voortstuwende kracht (achterwiel met
> overbrenging via het kader naar de as van het voorwiel) *voor* de
---knip---
> hebben op het licht of zwaar sturen, door de massa en afstand tot het
> draaipunt?
>
> Beste medeliggers, is dit bovenstaande epistel totaal gezever, of schuilt
> er een kern van waarheid in?

Er zit een kern van waarheid in maar had je dit niet wat makkelijke
kunnen formuleren.
Toch is het niet zo eenvoudig als jij denkt, er komt meer bij kijken dan
alleen naloop.
Naloop, vorksprong, gewicht, gyroscopische krachten wielbasis en
mischien vergeet ik er nog wel 1 balhoofdhoek bijvoorbeeld.

Groeten Andre Vrielink