Re: Magura remblokjes schuren

> Nog bedankt voor de adviezen trouwens om de kabel voor het
achterwiel
> _niet_ in te korten.

You're welcome.

hygroscopisch) die pas parten gaat
op te monteren

Volgens mij is de remvloeistof van Magura helemaal niet hygroscopisch
omdat het een gewone olie is. Voor Magura's kan je zelfs een goedkope
rapsolie gebruiken. Heeft niets te maken met autoremvloeistof
(gelukkig maar).

Als je remblokjes op de velg schuren, zit er meestal vuil in de
rubber, bijzonder op de achterwiel. Als je remcilinders schuren, zit
er vuil in de afdichtingen. Als je veel in vuil weer rijdt, krijg je
dat, maar maakt niet al te veel uit, volgens mij.

Een andere reden voor minder geluid op je nieuwe rem is misschien dat
je blokjes nog niet ingesleten zijn en dus nog niet met de volle
oppervlakte in contact met de velg komen.

Groetjes,
Mark.