Re: snellere flevo racer

> Wat wel gezegd kan worden over een Racer bij harde
>zijwind, is dat je behoorlijke buikspieren kweekt om hem in toom te
houden:
>je moet met die spieren het hele voorframe + je eigen benen tegen de
wind
>indrukken om rechtdoor te blijven rijden. Daar heb ik gisteren met
die
>storm nog flink mee zitten worstelen.

Ik rij nu sinds een paar maanden met dichte wielen voor en achter op
mijn racer rond in Noord Holland en volgens mij valt het best mee, tot
zo'n windkracht of 4. Ik blijf op de racer fietsen tot windkracht 6.

Als je van zijwind buikspieren kweekt zal het wel goed zijn voor je
lichamelijke conditie, maar het is een teken dat je (nog) niet
voldoende ontspannen op je racer ligt. Mijn buikspieren laten (helaas)
nog steeds te wensen over, ondanks de wieldoekjes ;-)

Vandag de eerste keer op spinergy's gereden. Ook met zijwind meestal
met losse handen - prima!
Vanaf nu zal ik tot windkracht 8 (of zelfs 9?) kunnen ligfietsen...

Groetjes,
Mark.