Re: snellere flevo racer

>Op 8 maart waaide het windkracht 6-7 (bron: KNMI). Kom je dan voorbij
een
>flatgebouw, dan zet de wind je makkelijk een metertje opzij.

Van die soort windstoten zou ik met dichte wielen wel ook behoorlijk
last hebben, waarschijnelik ook zonder... Hier hebben we geen
flatgebouwen, alleen maar af en toe een boerderij :-)

>En... hoeveel rijd je nu sneller?

Gisteren had ik het magneetje nog niet erop zitten. Vanochtend max.
snelheid 61.0 km/u, gemiddeld 35.2 km/u op 22 km, ruggewind uiteraard.

De spinergy's zijn volgens mij niet sneller dan dichte wielen, maar
voral minder zijwindgevoelig en bovendien nog een beetje lichter dan
gespakte wielen. Dubbel zo sterk, zeggen ze, maar dat test ik liever
niet...

>(gisteren, 9-3, reed ik een PR: 29,82 km/uur gemiddeld over 41 km,
waarvan
>30 km door de polder en 11 door de stad. (fietscomputer stopt
automatisch
>met tellen als de fiets stil staat)).

Weet niet of ik dat over die afstand ook zou volhouden...

Groetjes,
Mark.

P.S.: Voor wie vroeg wat spinergy's zijn: aerodynamische
carbonewefsel/epoxy wielen met 4 platte dubbelspaken. Kijk naar
http://www.spinergy.com/ (products).