Re: proefrit

Siem Weel produced:

> Nee, dat is niet echt normaal. Op een ligfiets gebruik je andere
> spieren dan op een gewone fiets. Dus dat voel je in het begin even.
> Het belangrijkste verschil is dat je een veel hoger beentempo moet
> draaien. Minstens 90 omwentelingen per minuut.

Dat is niet hoger dan normaal, ik probeer normaal ook op zijn minst 90
te halen.

> Omdat je namelijk
> zoveel kracht kunt zetten, ben je geneigd dat ook te doen. En dan
> forceer je je spieren en knieeen. De pijn die je omschrijft kreeg ik
> ook toen ik pas een ligfiets had. En daar heb ik maanden last van
> gehad, omdat ik de boel in het begin geforceerd heb. Wees in het
> begin voorzichtig. Je moet eerst wennen aan het andere gebruik van je
> spieren en het hogere beentempo. Het lijkt me daarom ook neit echt
> verstandig om meteen een rit van 90 km te maken als je nog weinig
> ervaring hebt, maar dat kan je zelf het beste bepalen...

Nou ja, die 90km fiets ik 2 keer per week, en ik weet dat je niet in een
hoge versnelling moet fietsen. Ik denk dat het wel te doen is, het zal
alleen erg langzaam gaan de eerste paar keer. Ik kan ook nog mijn
harslagmeter omdoen, dan kan ik helemaal niet verzuren als ik goed
oplet.

> Groeten,
> Siem

Pieter

Na het weekeind komt er wel een verslag....

--
Pieter Jenniskens       __o         __o
ignotus at win.tue.nl    _`\<,_      _`\<