Re: Challenge Hurricane versus Optima Cheetah

Geri Wolters produced:

> Hallo allemaal,
>
> Ik sta op het punt om te beslissen welke ligfiets ik zal nemen. Ik heb
> mijn keuze teruggebracht tot twee kandidaten: de Optima Cheetah en de
> Challenge Hurricane. Ik heb al even op beide fietsen gereden, maar ik
> ben nog enigzins onzeker welke te nemen.
> Daarom zou ik graag jullie ervaringen willen weten met deze fietsen.
> Alle informatie over en ervaringen met deze fietsen zal uiterst welkom.

Ik heb vorige week een Hurrican gekocht. Ik heb er van het weekeind 2 x
90 km op gereden en ben er erg tevreden over. Nou moet ik toegeven dat
ik nog wel een paar keer ben omgevallen bij het optrekken of stoppen
voor een stoplicht na een scherpe bocht. Later kwam ik er achter dat het
stuur omhoog klappen in een aanzienlijke verbetering in stuureigenschappen
resulteert.
Ik ben hopeloos uit conditie, maar ik denk wel dat dit de fiest is die
ik wilde hebben. Erg comfortabel en snel.
Spd pedalen zijn wel aan te raden vind ik, maar dat vind ik voor alle
fietsen waar je meer dan 50km mee gaat fietsen.

Nou ik toch aan het mailen ben, even wat vragen aan de andere fietsers:
Waarom gaat berg op zo superslecht ? Komt dat gewoon omdat ik mijn
spieren heb zitten verwaarlozen de laatste 4 maanden ? Op een bukfiets
kom ik zelfs in deze conditie 50% sneller omhoog.

Ik heb het idee dat ik mijn hartslagen niet haal. Ik heb nog niet met
hartslagmeter gereden, maar ik had nergens het idee dat ik moest hijgen,
dus mijn hartslag zal niet over de 165 geweest zijn. Wel kreeg ik niet
meer power uit mijn benen geperst. Gewoon een kwestie van wennen neem ik
aan, tot mijn benen weer op sterkte zijn ?

Hoeveel sneller zijn racebandjes ten opzichte van de 31mm
hogedrukbandjes van swallow ?

> Alvast hartelijk dank!
>
> Met vriendelijke groet,
>
>    Geri - moe van het bukken - Wolters